Kvälls inlägg

Gokväll!

Blev lite skrivsugen nu på kvällen, frågan är bara vad jag ska skriva om .. Hmm..

Okey, kan väl kanske skriva några rader vad jag nyligen har "lärt" mig om svenska ungdomar.
Som ni antagligen har märkt får jag ta emot mycket skit på bdb å bloggen b.la, folk skriver vad dom tycker om mig, hur jag klär mig och vad dom tycker om stilen m.m.. Inget fel i det, det är ju det jag vill att folk ska göra, säga vad dom tycker och stå för det, men när man sen ber dom att förklara varför dom tycker så, eller när man argumenterar emot dem, då får man ofta tillbaka svar såsom " Fan va bög du är! " eller " Kom då så ska jag slå dig! " ...
Detta tyder ju endast på att svenska ungdomar av idag (enligt min erfarenhet mest killar mellan 13-18år) inte har någon somhelst intelektuellkompetens, dom kan verkligen inte argumentera för sin sak vilket stör mig väldigt mycket! Det enda dessa kan är att dra sin 1000tals svordomor och vara allmänt kaxiga.. Jag menar kom igen, ni har gått i skolan, ni är inte barn längre, då ska man fan kunna argumentera för sin sak.

En annan sak jag även har märkt är att oprovocerade "hot" har blivit allt vanligare, eller ja, för mig iaf.
Man ska ju inte behöva ta att folk jävlas och hotar en för att man ser annorlunda ut, men jag antar att man får leva med det mer eller mindre när man lever i det svenska samhället av idag.
Det värsta med dessa "hot" är att det oftast är yngre personer än mig som uttalar sig, sen när blev sverige värsta "gangster" landet där p13 och p14 hotar personer helt oprovocerat.. Fattar inte hur samhället har utvecklats på den senaste tiden, vad är det som händer med lilla Sverige? Snart kommer ju hela Sverige se ut som ghettona ser ut i dagens USA...
När jag nu sitter och skriver om denna snea utveckling i samhället kommer jag att tänka på en annan sak,
Tjejer som inte ens har kommit in i tonåren börjar sminka sig, raka benen, konsumera nikotin/alkohol, använda pushup och klä av sig på kort.. Killar skaffar häng, konsumerar nikotin/alkohol, försöker bli den som har sex först i umgängeskretsen osv osv.. Är det verkligen så det ska vara? Nej det är det verkligen inte, jag blir ju rent ut sagt "deprimerad" bara av tanken..
Jag menar, när jag var 11-12 år, då lekte jag med mina vänner dagarna i ända, jag var ett barn och levde livet!
Vissa i dessa åldrar idag tillbringar mer tid framför spegeln, lägger mer pengar på alkohol, nikotin, kläder, utseendet m.m än vad många av dagens "tonåringar" gör vilket är fel, feeeeel..
Hoppas att detta vänder snart igen, att det blir som det är tänk att vara, man ska ta hand om sin barndom, för när man inte längre är barn, då längtar man tillbaka.




Japp blev lite skrivande idag också men nu ska jag hitta på något annat,

PUSS<3

Freddeb00ii


Kommentarer
Postat av: jocke j

2009-09-09 @ 22:30:43
Postat av: jocke j

så jävla rätt fredrik!!!

2009-09-09 @ 22:31:33
Postat av: Freddeb00ii

haha :)(Y)

2009-09-09 @ 22:32:11
Postat av: Anonym

Så jävla bra sagt Fredrik ! Står på din sida oavsett hur du klär dig , de är jue inte ditt utseende som gör dig till en väldigt skönt rolig trevlig kille som du är ! Vi får har fler såna helger som vi har haft nu i framtiden !

2009-09-09 @ 22:54:53
Postat av: jockenordstedth

Så jävla bra sagt Fredrik ! Står på din sida oavsett hur du klär dig , de är jue inte ditt utseende som gör dig till en väldigt skönt rolig trevlig kille som du är ! Vi får har fler såna helger som vi har haft nu i framtiden

2009-09-09 @ 22:55:58
URL: http://Jockenordstedth
Postat av: Freddeb00ii

Tack Jocke, Betyder! <3



Klart vi kommer ha det! Vi måste träffas mer i vardagen också faen!

2009-09-09 @ 23:06:57
Postat av: emma :)

Du är bra fredrik! När jag va 11 lekte jag häst i skogen och visste knappt va smink va förutom på disco! Bra skrivet! <3

2009-09-10 @ 09:19:03
URL: http://esundajn.blogg.se/
Postat av: Freddeb00ii

Mmh jag menar det! sjukt :S



Tack<3

2009-09-10 @ 11:10:39
Postat av: Viktor W

Hatar också när folk klagar utan argument... Bra att du står på dig, du kommer tjäna på det i längden!

2009-09-11 @ 00:03:55
Postat av: Freddeb00ii

Fett jobbigt är det! Jo det hoppas jag :)

2009-09-11 @ 14:41:03
URL: http://partillejohnnyfalun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0