Pengar ! :S

CHA!

Idag tänkte jag göra ett lite mer exklusivt inlägg, varit mkt ointressanta och korta inlägg nu på senaste tiden så får väl se vad ni tycker om det här :).

Var ju så att jag tänkte ha en liten tävling, tävlingen är tänkt att gå ut på att ni som läser ska komma med det bästa svaret på hur ni tkr jag ska kunna få ihop min ekonomi igen eftersom den verkligen har legat i botten på indiska oceanen i någon månad nu.. Den som kommer med den bästa realistiska ideén kommer att vinna denna tävling, anser jag inget bidrag tillräckligt bra och realisistiskt får jag väl annordna en annan tävling eller ta priset till mig själv då ;).

Priset på denna udda lilla tävling är en mysig liten bio kväll med mig, senaste filmen som hade premiär Gamer med dricka och godis till är det som gäller, allt på min bekostnad såklart ;D.

Så kom med förslag nu då :D, Bra förslag :D!



PUSS<3

FREDDEB00II


Kommentarer
Postat av: emma sjöberg

Börja skriva upp vad du köper för pengarna! ha godisförbud, se till att inte ha så mycket kontanter som du kan slösa på onödigheter, tänk efter före du köper något- behöver jag det här?

2009-09-21 @ 18:54:54
Postat av: emma sjöberg

om du nu har kontanter stoppa dem i en petflaska :D

2009-09-21 @ 18:57:10
Postat av: Daniel

sov.

2009-09-21 @ 19:16:18
Postat av: linnéa

tänk efter nog för varje köp om du verkligen behöver de här, så att de inte bara köper de å använder de max 1-2 veckor, sen bara ligger de i en låda å skräpar lr nåt sånt. Sen kan du även sätta in kontanter på kort (om du har nåt) , och ha då bara med kortet i situationer du VET att du ska köpa nåt viktigt. Och sluta låna ut pengar! (:

2009-09-21 @ 19:48:14
Postat av: nikkaan

okej, bara för ja sitter här och vill komma på ngt klockrent att skriva.. men kmr tyvärr inte på ngt. men hm..

tänk efter en extra gång innan du köper ngt så du vet att de e ngt du verkligen vill ha och ngt du kmr att använda, kläder, saker, godis o.s.v

försök skaffa nå jobb?;)



2009-09-21 @ 20:02:08
URL: http://♥
Postat av: emma!

jag har det bästaste idén som vanligt! SLUTA KÖP SÅ JÄVLA MYCKE KLÄDER! klar du har lite pengar eftersom du nyss bytt ut garderoben! Sätt upp lappar om att du kan kratta löv åt kärringar för 100kr/timmen! :D

2009-09-21 @ 20:48:16
URL: http://esundajn.blogg.se/
Postat av: emma sjöberg

eyy ett till :D skit i att bjuda folk på bio på tävlingar, sparar nåra hundringar på det :D

2009-09-21 @ 23:18:16
Postat av: Viktor W

Skaffa dig ett jobb ;) haha lämna in din CV över hela stan och sätt upp lappar om att du kan jobba med att typ klippa gräs =)

2009-09-22 @ 11:03:07
Postat av: Soko

Om du inte orkar jobba, så försök att hålla i pengarna, även om det är smågrejer som du köper, tex godis. det kan dra iväg upp mot hundralappar i månaden. samma med drickat, take it eeeeaaassyyyy :D man klarar sig iallafall ;) Sen om du inte använder vissa kläder i gaderoben så kan du sälja det? :) Live poor and get rich ;D

2009-09-27 @ 12:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0